Intertraining gooit hoge ogen met nieuwe BHV-trainingsmethode

Interactive Incident Trainer

Een nieuwe manier van leren in de Interactive Incident Trainer

Intertraining gooit hoge ogen met nieuwe BHV-trainingsmethode

Nieuw-Vennep, 18 februari 2019 – Intertraining introduceert als een van de eerste BHV-opleiders van Nederland een nieuwe, innovatieve BHV-lesmethode: de Interactive Incident Trainer. In deze besloten ruimte worden diverse situaties en ongevallen virtueel nagebootst middels projecties op de wanden en bijpassende licht- en geluidseffecten. Cursisten kunnen zich op deze wijze beter inleven in de situatie en op een interactieve manier leren hoe zij moeten handelen. De eerste groepen hebben inmiddels al gebruik gemaakt van deze nieuwe trainingsmethode.

Wisselende situaties

In de Interactive Incident Trainer worden steeds wisselende situaties gesimuleerd. Aan de BHV’ers de taak om deze situaties in te schatten, te beoordelen en juist te handelen. Naast de personen in de besloten ruimte, hebben ook de mede-cursisten een rol. Aan de buitenkant van de ruimte hangen schermen waarop zij hun collega BHV’ers kunnen volgen. Zij bespreken de situaties en analyseren de keuzes die worden gemaakt zodat ook zij leren van de ervaringen van anderen.

Cursisten blijven uitdagen

Intertraining kiest duidelijk voor een aanpak waarbij zij haar klanten en cursisten blijft uitdagen. Marloes Kempers, directeur van Intertraining en verantwoordelijk voor de afdeling Training: “BHV’ers dienen elk jaar een herhalingstraining te volgen om hun kennis up to date te houden. Het zijn die mensen, die elk jaar terugkomen, die we willen blijven uitdagen. We zijn daarvoor continu op zoek naar nieuwe lesmethoden voor onze BHV en aanverwante trainingen. De Interactive Incident Trainer is hiervan de meest recente ontwikkeling. In januari 2017 introduceerden wij ook al de BHV Escape Room, waarvan wij nu druk bezig zijn met versie 2.0.”

Meer informatie: https://intertraining.nl/interactive-incident-trainer/

Bekijk alle persberichten